Je kind durft weer (leer) uitdagingen aan te gaan
Geen vertrouwen hebben in het eigen kunnen
Op de een of andere reden denkt je kind negatief over zijn eigen kunnen. Deze gedachten kunnen heel bepalend zijn voor het zelfvertrouwen en de prestaties van je kind.
De weg van de minste weerstand kiezen
Kinderen die gevoelsmatig vaak de dekstel op hun neus hebben gehad, kijken wel uit om dit weer te krijgen. Ze durven niet snel een nieuwe, onbekende uitdaging aan te gaan.
Blokkeren in het leerproces
Door alle negatieve gedachten blokkeert het kind zichzelf, houdt zichzelf tegen om te groeien en zit vast “onderin” de leerkuil.

(Bron: Tessa Haitsma van Tessa Trainingen.)
Meer vertrouwen in het eigen kunnen krijgen
Spelenderwijs ontdekken we samen hoe je kind leeruitdagingen in het leven aanpakt; vol enthousiasme, of met de hakken in het zand, twijfelend? En dan, wanneer je kind vastloopt: geeft hij of zij het op, reageert hij boos en gefrustreerd of juist heel stilletjes? Vaak spelen belemmerende gedachten hierbij een grote rol. We onderzoeken of dit allemaal klopt, en wat we er aan kunnen doen.
Kinderen leren op deze manier over hun eigen leerproces, leren hóe ze denken. Ze weten hier woorden aan te geven en zullen de moed vinden nieuwe leeruitdagingen aan te gaan, in zichzelf blijven geloven en doorzetten. Hoe vaker een kind een leeruitdaging doormaakt, hoe groter de kans dat deze een growth mindset ontwikkelt.
(Bron: Tessa Haitsma van Tessa Trainingen.)
“Jouw kind heeft geen probleem, maar heeft iets te leren. Met mijn hulp zal je kind meer inzichten krijgen over zijn eigen kunnen en weer beter in zijn vel komen te zitten.”
Samen de beren verslaan
Als docent zie ik kinderen al jong vastlopen in het leerproces. Om tot leren te komen moet je goed in je vel zitten en een juiste mindset hebben. Wanneer een kind bijvoorbeeld faalangstig of perfectionistisch is, kunnen veel belemmerende gedachten in de weg zitten om tot leren te komen. Zelf weet ik heel goed hoe het voelt om snel ‘beren op de weg’ te zien, voor de grap zeg ik wel eens dat ik daar kampioen in ben.
Maar het krijgen van een juiste mindset is niet iets wat expliciet wordt geleerd in ons onderwijs.
Hoe fijn is het dan dat je als kind al op jonge leeftijd leert hóe je leert, leert reflecteren op het eigen denkproces en zo leert om te gaan met frustraties en tegenslag? Dat je leert wat helpende gedachten zijn en je bewust wordt van al je kwaliteiten? Dit zie ik als een rijkdom waar een kind de rest van zijn leven iets aan heeft, zowel op didactisch als op sociaal-emotioneel vlak.
Een gelukkiger kind in huis
Geloof in het eigen kunnen
Het geloof in het eigen kunnen speelt een belangrijke rol in het leven van kinderen. Kinderen die geloven in zichzelf zijn flexibel in hun manier van denken, staan vaak open voor verandering en zijn vasthoudender wanneer iets niet direct lukt. Ze staan sterker in de wereld.
Growth mindset
Door kinderen te helpen bij het ontwikkelen van een growth mindset, helpen we ze te groeien en tot bloei te komen. Talenten kunnen nog ontwikkeld worden, alles is te leren, niets ligt volledig vast (fixed mindset).
Reflecteren op het eigen denkproces
Door het proces van de leerkuil te doorlopen, leert je kind hóe hij denkt en dus ook leert. Het kind leert gedachten onder woorden te brengen, op onderzoek uit te gaan en een positieve leerhouding te ontwikkelen.
Werkwijze
Na een intakegesprek met jullie als ouders ga ik samen met je kind op onderzoek wat op dit moment belemmeringen zijn om tot leren te komen. Door middel van gesprekken en spellen komen we achter de gedachten van je kind die op dit moment er voor zorgen dat het leerproces stagneert.
Laagdrempelig
Door middel van diverse spelvormen en gesprekken komen we snel tot de kern en denken we samen in oplossingen.
Op maat
Per kind is de behoefte anders. Samen kijken we wanneer je kind genoeg handvatten heeft gekregen om vol vertrouwen zelf aan de slag te gaan.
Bewustwording
Door samen aan de slag te gaan, krijgt je kind handvatten om taal te geven aan de uitdaging, de emoties die erbij komen kijken en inzicht in het eigen denken en kwaliteiten.
(Bron: Tessa Haitsma van Tessa Trainingen.)
Positieve leerhouding
Het geloof in het eigen kunnen speelt een belangrijke rol in het leven van kinderen. Kinderen die geloven in zichzelf zijn flexibel in hun manier van denken, staan vaak open voor verandering en zijn vasthoudender wanneer iets niet direct lukt.
Na het doorlopen van de leerkuil heeft je kind handvatten gekregen om positiever de leeruitdagingen, op school en in het leven, aan te gaan.
De leerkuil in!
Een programma voor kinderen om een growth mindset te ontwikkelen en te groeien
De leerkuil in!
€75,-
Een programma voor kinderen om een growth mindset te ontwikkelen en te groeien
60 minuten per sessie
Afspraak om de week
Aantal sessies:
vaak zijn 4 á 5 sessies al voldoende, per keer wordt samen gekeken wat nodig is.
Alle genoemde prijzen zijn exclusief BTW.
Extra informatie: het intakegesprek duurt maximaal 30 minuten, na het invullen van het intakeformulier. Dit kan in mijn praktijk, maar ook telefonisch. Een programma voor kinderen die een vol hoofd hebben waar niets meer bij kan
Veelgestelde vragen
Is een traject bij Kindkracht Coaching geschikt voor mijn kind?
Neem vrijblijvend telefonisch contact op. Samen overleggen we wat ik kan betekenen voor je kind, of dat een andere vorm van hulp beter aansluit bij de behoeften van jou en je kind.
Wat houdt het intakegesprek in?
Wanneer we besloten hebben samen verder te gaan, krijg je van mij een intakeformulier opgestuurd. Deze vul je samen met je partner in en stuur je terug. Dan plannen we een intakegesprek. Dit gesprek duurt doorgaans 30 minuten en wordt apart in rekening gebracht. Ook hierbij is mijn wens om dit gesprek met beide ouders te voeren. Samen zullen we de hulpvraag/hulpvragen gaan benoemen.
Hoelang duurt doorgaans een traject?
Bij een coachtraject kunnen al snel resultaten behaald worden. Meestal duurt een traject 4 á 5 sessies. Elke keer kijken we waar nog behoeften liggen. Als er voldoende resultaat is bereikt bij minder sessies is dat natuurlijk heel fijn en stopt de begeleiding eerder.
Hoe lang duurt een sessie?
Eén sessie duurt 60 minuten. Hier valt ook het vooraf afstemmen met ouders onder, en de terugkoppeling aan het eind van de sessie.
Kan de coaching ook onder schooltijd?
Ja, de coaching kan ook onder schooltijd. Informeer en overleg hierover met de school van je kind.
Moet mijn kind alleen naar binnen?
De eerste sessie is meestal geheel of gedeeltelijk met een ouder erbij. Het is in principe de bedoeling dat je kind daarna alleen in de praktijk is. Aan het einde van de sessie vertellen we aan de ouder wat we hebben gedaan.
Is de praktijk goed te bereiken?
De praktijk ligt in een woonwijk waar voldoende parkeerplekken zijn.
Wordt kindercoaching vergoed door de verzekeraar?
Neem contact op met je verzekeringsmaatschappij om te bekijken of je in aanmerking komt voor vergoeding vanuit de verzekering. Als je beschikt over een Persoonsgebonden Budget (pgb), is het mogelijk dat je de sessies hiermee kunt vergoeden.
Wat moet ik doen bij verhindering?
Afspraken moeten uiterlijk 24 uur voor aanvang worden geannuleerd met geldige reden. Bij annulering zonder bericht of na 24 uur voor de afspraak van de sessie wordt het volledige bedrag in rekening gebracht.
Tijdig verzetten van de afspraak is altijd mogelijk per email of telefonisch.